середа, 21 жовтня 2015 р.

Виховна робота - Цікава математика

Нині дуже часто дискутується проблема здорового суспільства. А воно, безперечне), неможливе без здорової, сильної, неординарної особистості, справжнього інтелігента - розумом розвиненої людини, підготовленої до сприймання та розуміння: всіх поставлених життям питань.
Формування особистості - цілісний, поступальний процес, .який виражається у залученні її до соціального досвіду, у засвоєнні нею вже існуючих у суспільстві форм і видів діяльності. Розвинена і сформована особистість - це активний творець свого життя.

Зв'язок особи і суспільства завжди досить тісний. Особистість формується суспільством, а людина, закони суспільства, діючи активно і цілеспрямовано, може перетворювати його і саму себе.
Однією з найнеобхідніших умов виховання людини відкритого суспільства є розвиток її унікальності та індивідуальності.
Реалізація цього неможлива без правильної мотивації навчання та розвитку
інтересу до нього.
Ніколи математика не була ще такою неосяжною і такою потрібною людям наукою, як сьогодні. А якою вона буде завтра? Можна напевно сказати, що завтра вона стане ще могутнішою, ще більш потрібною людям, ніж сьогодні.
В п'ятому класі починається вивчення математики з теми "Натуральні числа і дії над ними". Початкові знання з цієї теми люди мали вже кілька тисячоліть тому. Потреба в них виникла з практичної діяльності людини: треба було л ічити предмети, виконувати найпростіші вимірювання.
Слід зауважити, що в стародавній Греції вважали, що числа створили боги, а тому вони мають начебто магічну силу, Церковники пізніших часів всіляко підтримували таку думку, надаючи числам містичного характеру. З давніх часів і по сьогодні вважали, що 13 - нещасливе число. Згодом: його вважали чортовою дюжиною.
Рубрика:«Чи знаєте ви, що...?»
Учень
Любі друзі! Чи знаєте ви про найцікавішу з наук - математику? Це - цариця наук. На уроках математики ви не тільки вивчаєте формули, теореми, не тільки навчаєтеся розв'язувати задачі та вправи, а й знайомитеся з історією розвитку математики, біографіями людей, які своє життя присвятили цій чудовій науці. Ми розповімо вам про деякі цікаві моменти з життя великих математиків.
Учениця
Давньогрецький математик Піфагор брав участь у кулачному бою на 58 олімпіаді, яка проходила 548 році до нашої ери. Він був чемпіоном з цього виду спорту і утримував цей титул ще на кількох олімпіадах.
Учень
Геніального математика Франсуа Вієта ледве не відправили на вогнище за те, що йому вдалося розшифрувати таємне листування іспанського уряду з командуванням своїх військ. Іспанські інквізитори вважали, що розкриття їх шифру для людського розуму не можливе. А це означало, що Вієту допомагав сам сатана.
Учениця
А чи знаєте ви, що знаменитий Фалес був уболівальником і помер на трибуні Олімпійського стадіону спостерігаючи за кулачним боєм.
 Учень
Великий російський математик, Микола Васильович Остроградський не орт мав диплом, хоча двічі успішно складав випускні іспити в університеті. Справа в тому, що він відмовлявся слухати лекції з богослов'я .
Учениця
А чи відомо вам, що Лев Миколайович Толстой, автор роману «Війна і мир», був також автором підручника з математики? Він написав підручники для початкової школи, зокрема і підручник арифметики.
Учень.
Іракські археологи знайшли глиняні таблички, з яких видно, що невідомі математики за 1500 років до Піфагора користувалися теоремою, яка названа його іменем. Учениця
А чи відомо вам, що в центрі Будапешта (столиця Угорщини) недалеко від одного з найкращих мостів, стоїть кам'яний пам'ятник нулю. Він символізує початок усіх шляхів.

Гра «Зоряна година»
6-7 Класи
Мета: Розвивати логічне мислення , винахідливість , кмітливість учнів , уміння поводити себе в нестандартних ситуаціях; розвивати інтерес до математики; спонукати учнів до читання додаткової літератури, вчити грамотно розмовляти, відстоювати свою точку зору; виховувати впевненість в собі, наполегливість.
У грі беруть участь 5 учнів. Після кожного туру вболівальники пропонують заздалегідь підготовлені номери художньої самодіяльності, а члени журі повідомляють результати змагання.
Після кожного туру гри вибуває один учасник, який набрав найменшу кількість балів.
Щоб водити кораблі,
В небо полетіти,
 Як багато треба знати,
Як багато вміти.
Треба знати, пам'ятати
Ікси, ігреки, квадрати –
Одне слово, одне слово
- Математику вивчати.
«Зоряний час» ми починаємо, Гравців усіх вітаємо, їм бажаємо все розв'язати, І лише перемагати.
Учитель: Гра присвячується математиці - цариці всі наук, яку люблять багато учнів, тому що на уроках математики можна пізнати таємницю доведень, зробити відкриття, відчуття радості перемоги.
Ведучий 2. Кожен учасник підготував про себе невелике повідомлення - оригінальну перемогу.
(Представлення учасників).
Перший тур.
1.   Це число в народі вважають нещасливим, приписують йому якісь «магічні сили» і число називають «чортовою дюжиною». Що це за число? А. 7 Б. 12 В.13 Г.О
2.    Жив він у Давній Греції у III ст. до н.е.. Займався науками. Атлет - п'ятиборець . У математиці він відомий своїм «ситом».
 А.Архімед. Б.Піфагор. В.Евклід. Г.Ератосфен.
3.    Щоб стати полководцем, потрібно досконало знати такі предмети, як теорію ймовірності, теорію пошуку, теорію ігор, математичне моделювання. Це все математичні дисципліни. Хто з видатних полководців провів 60 битв і отримав 60 перемог, при чому лише в трьох битвах мав чисельну перевагу?      
А.Кутузов. Б.Суворов. В.Наполеон. Г.Жуков
4.    Скільки дільників має число 12?
 А.2 Б.6 В.4 ГЛ2
5.    Як ви думаєте, хто пливе найшвидше:
 А. людина- рекордсмен Б. дельфін, В. черепаха, чи
 Г. риба - меч
6.    У квадрата відрізали два кути скільки кутів залишилося?
 А.Два. Б. Чотири В.Шість Г. П'ять
7.    Чому дорівнює дана сума:1/2 +3/4  ?
А.1 ¼  Б. 2/3 В. 1 Г.-Немає правильної відповіді.
Другий тур
1. Летіло п'ять качок? Дві качки мисливці вбили. Скільки качок залишилося?
 А.1 Б.2 В.З. Г.4.
2.    Які числа у стародавні часи називали боргом? А.Натуральні. Б.Дробові. В. Від'ємні Г.Додатні
3.    Скільки всього трикутників на малюнку?


А. 4 Б. 8 В.5 Г.6
4.   Чому дорівнює значення виразу 4+2*6
а.36 б. 16 в.8 г.24
5.                                      Скільки     буде десятків, якщо два десятки помножити на три десятки?
А.6 десятків Б. 5 десятків В. 600 десятків Г. 60 десятків Третій тур
Ератосфен - давньогрецький математик - склав таблицю простих чисел.
За одну хвилину, використати букви, з яких записано прізвище вченого, скласти нові слова? (Наприклад: фен, фон, сон)






ВІКТОРИНА
 І тур. Далі-далі Правила
Кожна команда отримує протягом 2 хвилин 10 запитань. Відповідати слід негайно, або пропускати -казати «далі». За правильну відповідь — 1 бал.
1-иіа команда (7-й клас, І група)
1.  Операція, обернена до операції множення. {Ділення)
2.  Числа, які використовуються для лічби. (Натуральні)
3.       Число, що дорівнює відношенню довжини кола до довжини його діаметра. (Пі)
4.        Натуральне число Р > 1, натуральні дільники якого це тільки 1 та Р. {Просте)
5. Чому дорівнює 1 пуд? {16 кг)
6.   Рівняння, що мають одну і ту саму множину розв'язків.
{Рівносильні)
7.   Наука про числа, їх властивості та дії над ними.. {Арифметика)
8.  Як називається одна триста шістдесята частина кола? {Градус)
9.           Одне яйце варять 4 хвилини, а скільки хвилин треба варити шість яєць? {4 хвилини)
10. Скільки кілограмів в одному центнері?{100 кг)
11.     Трійка коней пробігла 15 км. Скільки кілометрів пробіг кожен кінь? (15)
12. Скільки нулів у числі «мільйон»? (6)
13. Сота частина числа. (Відсоток)
14. Найбільша хорда у колі. (Діаметр)
15.         Яке натуральне число дорівнює кількості букв у його назві? (Три)
16. Скільки разів на рік встає сонце? (365)
17. Твердження, що приймається .без доведення? (Аксіома).
2-га команда (7-й клас, II група)
I.   Інша назва абсолютної величини числа. (Модуль)
2.   Наука про числа та операції над ними. (Арифметика)
3.     Два числа, добуток яких дорівнює одиниці, (Взаємно обернені)
4.                                    Прилад     для вимірювання маси тіла. (Терези)
5.                   Де записують знаменник дробу: над рискою чи під нею? (Під нею)
6.                   Як називається шлях, пройдений тілом за одиницю часу? (Швидкість)
7.  Сума довільної кількості одночленів. (Многочлен)
8.  Одиниця маси коштовних каменів. (Карат)
9.  Пристрій для вимірювання кутів. {Транспортир)
10. Кілька з'єднаних між собою комп'ютерів, (Мережа)
II.                                    Горіло      сім свічок, п'ять згасли. Скільки свічок залишилося? (5, решта згоріли)
12.                        Найбільше ціле від'ємне число. (-1)
13.                        Рівність двох відношень. (Пропорція)
14.                         Оптичний диск, на якій інформацію можна ... записувати багато разів {Сй-К V)
15. Чому дорівнює сума чисел від —5 до 5? (0)
16.     У батька п'ять дочок, і кожна дочка має брата. Скільки дітей у батька? {Шестеро)
17. Чому дорівнює чверть години? (15 хвили
18. Результат множення.Добуток)
3-тя команда (8-й клас, І група)
1. Дія, обернена до дії додавтня.(Віднімання)
2.   Дійсні числа, які не є раціональними. (Ірраціональні
3.      Розшифруйте скорочений запис НСД. (Найбільший спільний дільник)
4.   Дія, що полягає в обчисленні добутку п однакових множників. (Піднесення до степеня).
5.  Дріб, у якого чисельник менший від знаменника. (Правильний)
6.   Хто ввів прямокутну систему координат? (Р.Декарт)
7.   Два дійсних числа, сума яких дорівнює нулю. (Протилежні числа)
8.   Найпростіший пристрій для виконання арифметичних обчислень. Рахівниця)
9.   Одиниця маси дорогоцінних металів. (Унція)
10.  Французький математик, на честь якого названо одну з відомих мов програмування. (Паскаль)
11.  Скільки у кімнаті кішок, якщо в кожному кутку по кішці, і напроти кожної кішки по три кішки? (4 кішки)
12.     Пристрій для введення в комп'ютер графічної та текстової інформації. (Сканер)
13.  Давньогрецький математик VI ст. до н.е., іменем якого названо знамениту теорему. (Піфагор)
14.      Чи є діагоналі паралелограма взаємно перпендикулярними? (Ні)
15.   Послідовність чітко визначених правил для розв'язування задачі за визначену кількість кроків. (Алгоритм)
16.  Третій місяць шкільних літніх канікул. (Серпень)
17. Частина прямої, обмежена з одного боку .{Промінь)
18.    Чотирикутник, у якого дві сторони паралельні, а дві інші — ні. (Трапеція)
4-та команда (8-й клас, II група)
1.      Сторони, які утворюють прямий кут у трикутнику. (Катети)
2.                          Дріб, у якого чисельник більший від зншттта.(Неправильний)
3.                                                                          Математичний   знак, що позначає операцію добування кореня. (Радикал)
4.1 % від 1000 гривень. (10 гривень) 5.Чому дорівнює добуток всіх чисел від —5 до 5? (Нулю) б.Сучасні знаки для позначення чисел. (Цифри) 7.0диниця вимірювання швидкості корабля. (Вузол)
8.                            Який знак потрібно поставити між двійкою та трійкою, щоб отримати число, більше від двох і менше від трьох? (Кому)
9.  Частина кола. (Дуга)
10.                        Паралелограм, у якого всі кути прямі. (Прямокутник)
11.Як називається число х, якщо х =(а+б)/2 ? (Середнє арифметичне)
12.5 у квадраті — 25,3 у квадраті - 9,12 у квадраті — 144. А чому дорівнює кут у квадраті? (90°)
13.                        Скільки кінців у трьох з половиною палок? (8)
14.                        Складовою якої науки була інформатика? (Математики)
15.                        Чому дорівнює сума суміжних кутів? (180°)
Команди по черзі отримують по 5 запитань. Ведучий називає три підказки, за якими слід відгадати, про що йдеться. Після першої підказки - 3 с. на відповідь, потім дається друга підказка і знову З с. Після третьої підказки — 5 с на остаточну відповідь. Якщо слово відгадано після першої підказки - 3 бали, після другої - 2 бали, після третьої - 1 бал.
Помилки
   1. .За це знижують оцінки.
2.ВІДМІННИКИ      їх роблять рідко.
3.На них вчаться.
Площа
2. Звичайно знаходиться в центрі міста.
2.  Вимірюється у квадратних одиницях.
3.          У     прямокутника — це добуток довжини на ширину.
Геометрія
1.         У         ній одних теорем штук сто.
2.                            Буває    Евкліда, а буває Лобачевского.
3.   З грецької перекладається як землемірство.
Координати
1.  їх не вистачало дітям капітана Гранта.
2.                                             Військові        їх не розголошують.
3.                                         Бувають   у вектора і у точки на площині.
Вінчестер
1.. Є така гвинтівка.
2.Важлива частина комп'ютера.
3.На нього записують фільми та ігри.
Мишка
           1.Буває біла, а буває й сіра. .
            2.Пристрій для введення інформації в комп'ютер.
            3.Тварина з роду гризунів.
Логіка
1.                        Вона      потрібна, щоб не говорити дурниць.
2.                          Коли     одне випливає з іншого.
3.                            Буває    математична, а буває жіноча.
Формули
1.Запам'ятати їх неможливо.
2.3а ними обчислюють.
 З. їх повно у довіднику.
.


Драйвери
1.                Без них не буде працювати ні сканер, ні принтер.
2.Комп'ютерщики їх називають «дровами».
3.Програми,  необхідні для роботи пристроїв комп'ютера.
Висота
1.       ЇЇ      люблять льотчики.
2.Відрізок у трикутнику.
3.Буває над рівнем моря.
Дзвоник
 1.Найприємніше   на уроці.
2.Найнеприємніше  на перерві.
3.Буває ще й останній.


Циліндр
1       .їх кілька у двигуні машини.
2       .Є     такий капелюх.
3.Схожий на каструлю.
Пі
1.Знамените число.
   2.Віднощення  довжини кола до його діаметра.
  3.Дорівнює   3,14
Трапеція
1.              На     ній виступають акробати.
2.Буває в пташиній клітці.
 З.Один із видів чотирикутників.
Множення
1.3           багатством це також може статися.
2.Арифметична дія.
2.         Є така таблиця.
Екзамен
1. Ним закінчується навчання.
2.Якби його не було, ніхто б нічого не вчив.
3.Буває вступний, а буває випускний.
Кут
1.         У         класі їх чотири.
2.Вимірюється транспортиром.
3.Малюків туди ставлять.


Теореми
1.          їх        формулюють математики.
2.          Є         про трикутники, є про кути.
3.          їх        треба доводити.
Точка
1.                                       Архімед         це просив, а йому не дали.
2.                                      Буває...  зору.
3.Основна геометрична фігура.



Цей тур письмовий. Кожна команда отримує 5 завдань на аркуші паперу. До кожної з наведених послідовностей слів необхідно дописати ще одне, яке підходить за змістом. Увага! Це слово не завжди однозначне! Час на виконання - 2 хв. Відповіді здаються журі. За кожну правильну відповідь — 1 бал.
           1. Арифметика, інформатика, алгебра,...
            2. Доба, година, хвилина,...
     3.Квадрат, трапеція, прямокутник,...
     4.25, 36, 49,...
     5.Раціональні,    цілі, дійсні,...
                 6.  Тонна, кілограм, грам,...
     7.Гострий, тупий, прямий,...
                  8.Лінійка, косинець, циркуль,...
          9.Фут, миля, аршин,...
           10.Діаметр, радіус, дотична,...
Правила
Учасникам ставиться запитання і пропонується три картки з відповідями, На обдумування 10 с. Учасник піднімає картку з тим варіантом відповіді, яку вважає правильною. Примітка. Тут правильну відповідь позначено зірочкою (*).
1.Числа, що використовуються для вимірювання розміру.
2.        *       Числа, що використовуються для лічби предметів.
3.  Числа, які не використовуються для лічби.
1.* Наука. 2. Розум. 3. Цариця.
3.                       Хто з перелічених осіб був одночасно і математиком і поетом?
 1.* Ломоносов. 2. Лєрмонтов. 3. Лейбніц.
4.                       Діячі якої науки не нагороджуються Нобелівською премією?
1.* Математики., 2. Хімії. 3. Фізики.
5. Хто автор підручника з геометрії, за яким ви навчаєтесь
І.Шкіль. 2* Погорєлов. 3. Колмогоров.
6 .Який математик жив у бочці?
І.Діофант. 2. Декарт. 3.* Діоген.
7.Чому дорівнює 11 у квадраті?
 1.22. 2* 121. 3.111.
8.            ЦІ         природні кристали мають форму куба і є в кожному домі.
9.            1. Цукор. 2. Перець. 3.* Сіль.
10.                 Звідки прийшли до нас знаки «+» та «—»?
1 .* З Арабського сходу. 2. З Греції. 3. З Росії.
11.                Які числа в минулому вважалися абсурдними, фіктивними, числами від диявола?
1. Прості. 2* Від'ємні. 3. Дробові.
12.                  Цю фігуру зображено на банкноті в 1 долар.
І.Куб. 2.* Піраміда. 3. Конус. 12. «Математику вже тому вчити потрібно, що вона розум до ладу приводить». Хто це сказав?

1.* Ломоносов. 2. Лобачевський. 3. Суворов.

Немає коментарів:

Дописати коментар